Veelgestelde vragen

Waarom is bestellen bij Wilson Woods een goed idee?


Al onze Scandinavische meubelen zijn handgemaakt en worden stuk voor stuk zorgvuldig afgewerkt. We bieden een beperkte oplage en verkiezen kwaliteit boven kwantiteit. Bijgevolg beschikt u na een aankoop bij Wilson Woods over een uniek Scandinavisch meubel in uw interieur. Wij zijn een bescheiden, Belgisch familiebedrijf, gevestigd in Antwerpen. Als broer en zus werken we nauw samen en zijn we op de hoogte van elke aankoop die online geregistreerd wordt. U kan ons steeds vrijblijvend contacteren indien u meer informatie wenst over een bepaald product. Bijgevolg helpen wij u graag verder op een persoonlijke, klantvriendelijke manier. Wij werken uitsluitend met kwalitatieve materialen. Zowel onze houtsoorten als ons meubelbeslag en verbindingsmateriaal zijn van topkwaliteit. Onze gebruikte merken zijn onder meer Spax (schroeven), Blum (scharnieren) en Devonatural (vernis). Door onze vakkennis en ervaring staan wij garant voor een hoge afwerkingsgraad van elk meubel. Wij zorgen persoonlijk voor de levering en plaatsing van uw Scandinavisch meubel. Daarmee garanderen we een perfecte afstelling en onmiddellijke ingebruikname van het product.




Hoe kan ik betalen? Krijg ik een factuur?


Na uw aankoop in onze webshop kan u direct betalen met een kredietkaart. Dit gebeurt steeds op een betrouwbare, veilige en gemakkelijke manier. U kan ons ook per email de bestelling doorgeven en dan bezorgen wij u de factuur zodat u veilig kan betalen per bankoverschrijving. Zodra het verschuldigde bedrag werd overgemaakt op onze rekening, plannen wij de productie van uw meubel in. Facturen worden opgemaakt en elektronisch bezorgd na de bevestiging van uw bestelling. Duplicaten van facturen kunnen ten allen tijde per email aangevraagd worden. Facturatie/administratie/magazijn: Wilson Woods t.a.v. Willem Nelen Vaartlaan 34 2960 Brecht




Is het mogelijk de meubelen te bezichtigen?


Ben je geïnteresseerd in onze meubeltjes en wil je ze eens van dichterbij bezichtigen? Dan ben je van harte welkom in het tentoonstellingspark van het bedrijf IBC in Zandhoven, waar wij één van hun kijkwoningen hebben ingericht met onze collecties. Het tentoonstellingspark is in normale tijden vrij toegankelijk elke dag (ook op zon- en feestdagen) tussen 13u en 17u, maar gezien de Coronamaatregelen zijn we genoodzaakt een afspraak te maken. Adres: Ringlaan 62, 2240 Zandhoven




Hoe verloopt de bestelling van een product?


In onze webshop kunt u één of meerdere van onze producten aan uw winkelwagen toevoegen. Let erop dat sommige producten in verschillende uitvoeringen besteld kunnen worden. U dient hiervoor de juiste opties van uitvoering te selecteren. Deze details verschijnen later ook mee op uw bestelbon. Voor het afrekenproces dient u zich niet te registereren. We vragen wel om eenmalig al uw gegevens in te vullen zodat wij uw bestelling vlot kunnen verwerken. Indien de goederen op een ander adres geleverd moeten worden dan het facturatieadres, kan dit later naar ons toe gecommuniceerd worden. Vervolgens kan u kiezen om uw bestelling te laten leveren of gratis af te halen in ons magazijn te Zoersel. Tot slot kiest u de gewenste betaalmethode om uw bestelling af te ronden. Van zodra u de bestelling afrondt, verklaart u zich tevens akkoord met onze algemene verkoopsvoorwaarden zoals ze beschreven staan op onze website onder de rubriek 'Veelgestelde vragen'. Zodra wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen, zal u van ons binnen 24u een email ontvangen met de details van de bestelling. Vervolgens zullen wij u op de hoogte stellen of het product voorradig is en bespreken we een gepast moment voor levering/afhaling.




Kan ik een gekocht meubel op een veilige manier afhalen?


Bij elke onlineaankoop in onze webshop kan u kiezen om de goederen zelf af te halen in onze magazijn. Van zodra uw bestelling klaarstaat, contacteren wij u om een gepast afhaalmoment in te plannen. Wij zorgen dat de goederen voldoende ingepakt en beschermd zijn voor transport. U bent zelf verantwoordelijk het gepaste transport te voorzien om de goederen te vervoeren. Daarvoor mag u ons vrij contacteren voor desbetreffende informatie inzake afmetingen van het product.   Bij afhaling controleren we samen met u de staat van het product. Hierna dient u de leveringsbon te ondertekenen met de beschreven staat van het product op het moment van afhaling. Indien u binnen een termijn van 14 dagen wenst af te zien van uw aankoop en de prodcuten wil retourneren, hanteren wij dit document als maatstaf om uw artikel geheel of gedeeltelijk terug te betalen. Beschadigde producten tijdens het transport of ingebruikname, worden uiteraard in rekening gebracht bij de koper.




Heb ik garantie op mijn aankoop?


Bij levering of afhaling van uw product ondertekent u de leveringsbon waarmee u bijgevolg akkoord gaat met de staat van het afgeleverd product. Vanaf de dag van levering zijn wij wettelijk verplicht u een garantietermijn van twee jaar aan te bieden. Defecten of schade aan de goederen die wijzen op een montage -of fabricagefout, worden door ons gratis hersteld binnen een opzichtbare termijn. Indien de schade werd toegebracht door uzelf of derden, zijn wij niet verantwoordelijk en bijgevolg niet verplicht deze kosten te vergoeden.




Hoeveel bedragen de leveringskosten & wanneer wordt het meubel geleverd?


Levering in omgeving Antwerpen zijn gratis. Voor leveringen in de provincie Antwerpen rekenen wij een forfaitair bedrag van 65,00 euro aan. Leveringskosten elders in Vlaanderen of in Nederland zijn op aanvraag. Voorradige artikelen worden uiterlijk 14 dagen na bestelling bij u geleverd. Niet voorradige artikelen moeten door ons gemaakt worden. Daarvoor rekenen wij een termijn van uiterlijk 28 dagen na de bestelling van de goederen. Na het plaatsen van een bestelling communiceren wij duidelijk wanneer de goederen precies geleverd kunnen worden.




Wat betreft de levering, montage en service?


Alle leveringen van onze producten worden zorgvuldig door ons uitgevoerd. Wij nemen enkele dagen op voorhand contact met u op om samen een geschikt levermoment in te plannen. Houd er rekening mee dat de meeste levermomenten plaatsvinden in het weekend en zorg dat er zeker iemand aanwezig is op het afgesproken moment. Indien we niemand aantreffen op de plaats van levering, nemen we het artikel mee terug naar ons magazijn en dient een ander levermoment worden ingepland. Hiervoor wordt opnieuw de leveringskost van 65,00 euro aangerekend. We leveren niet alleen uw bestelling maar pakken de goederen ook uit, zetten ze op de juiste plaats (enkel gelijkvloers) en controleren ieder detail ter plaatse. Zo kunt u vrijwel onmiddellijk het meubel in gebruik nemen en genieten van uw recente aankoop. Na de levering en montage controleren we samen met u de staat van het product. Bij het ondertekenen van de leveringsbon gaan beide partijen akkoord met de geleverde staat van het product. Indien u binnen een termijn van 14 dagen wenst af te zien van uw aankoop en de goederen wil retourneren, hanteren wij dit ondertekend document als maatstaf om uw artikel geheel of gedeeltelijk terug te betalen. Beschadigde goederen worden uiteraard in rekening gebracht.




Kan ik mijn bestelling annuleren of retourneren?


Wilt u uw bestelling annuleren of retourneren, om welke reden dan ook, dan is dat uiteraard geen probleem. Hiervoor dient u enkel rekening te houden met een aantal zaken.   Een besteld -al dan niet betaald- artikel dat nog niet werd geleverd, kan ten allen tijde geannuleerd worden. Dit kan u doen door ons simpelweg een email te sturen met de details van uw bestelling zodat wij deze alsnog kunnen annuleren. Indien u reeds een voorschot of betaling hebt uitgevoerd, zorgen wij dat deze wordt terugbetaald binnen een termijn van 14 dagen. Indien u wenst af te zien van de aankoop van een artikel dat reeds betaald en geleverd werd, heeft u recht op een termijn van 14 dagen na de dag van de levering om het artikel te retourneren. Indien u de goederen zelf hebt afgehaald in ons magazijn, dient u het ook zelf weer in te leveren (op afspraak). Indien wij de goederen bij u hebben geleverd, zullen wij samen met u een gepast moment zoeken om de goederen weer op te halen. Hiervoor worden dezelfde kosten aangerekend als bij levering van het product. Terugbetalingen van geretourneerde goederen, vinden plaats uiterlijk 14 dagen na de inlevering van het artikel. Bij de terugname van een bepaalde artikel, nemen we het ontvangstbewijs van levering/afhaling erbij als maatstaf om de conditie van de goederen te controleren. Beschadigde producten kunnen niet volledig terugbetaald worden en worden in rekening gebracht bij de koper.





  Exclusief

  Kwalitatief

  Betaalbaar

  Puur Scandinavisch

0

© 2019 by Wilson Woods.

WhatsApp Willem:

+32 483 21 03 27